Home » faq
Kees de Haan
Contents

De Meest Gestelde Vragen Bij CasinoSite.nl

Hieronder vind je alle meest gestelde vragen die wij hebben ontvangen bij de CasinoSite.nl. Heb jij bepaalde informatie betreffende online casino’s of gokken in het algemeen niet kunnen vinden? Laat het ons dan weten op onze contactpagina en wij zullen zo snel mogelijk de missende informatie toevoegen.

Online Casino Account

Hoe maak ik een account aan bij een online casino?

Een account aanmaken is heel gemakkelijk. Op de casino website klik je op de Register (registreren) knop. Vervolgens worden er enkele gegevens gevraagd zoals je naam, geboortedatum en adresgegevens. Als alle velden zijn ingevuld ga je akkoord met de voorwaarden en is je account aangemaakt. Het kan zijn dat je nog een email ontvangt om je emailadres te bevestigen en je leeftijd te verifiëren met iDin. In totaal zal de registratieprocedure niet meer dan enkele minuten in beslag nemen.

Welke gegevens worden er opgevraagd?

Over het algemeen kun je stellen dat bij een online casino altijd de volgende gegevens worden gevraagd:

  • Emailadres
  • Voor- en achternaam
  • Geboortedatum
  • Adresgegevens
  • Mobiel telefoonnummer
  • Bonuscode of referral code
Per casino kunnen er weer andere gegevens opgevraagd worden. De meeste casino’s vragen je meestal de bovengenoemde details door te geven.

Kan ik mijn account op elk moment laten sluiten?

Ja dat kan zeker, je kunt te allen tijd je account sluiten. Soms kan dit via je accountinstellingen direct maar vaak dien je hiervoor de klantenservice in te schakelen. Buiten het feit dat je op elk moment je account kunt laten sluiten, heb je ook de mogelijkheid om een afkoelperiode te nemen of bijvoorbeeld stortingslimieten in te stellen.

Is een account aanmaken gratis?

Absoluut, het eerste online casino dat geld vraagt om je te registreren, moeten we nog tegenkomen. Behalve gratis aanmelden, bieden online casino’s vaak ook welkomstbonussen aan. Soms krijg je al een bonus voordat je je eerste storting maakt. Een online casino account aanmaken is dus gratis.

Kan ik bij meerdere casino’s tegelijkertijd een account hebben?

Ja, dat kan zeker. Je kunt accounts hebben bij zoveel online casino’s als je maar wilt. Toch is het aan te raden om voor je een account aanmaakt goed de voorwaarden te lezen. Als je een interessant casino ziet kun je dus gewoon een account aanmaken, zelfs als je al een account hebt bij een ander casino. Let er wel goed op dat meerdere accounts bij hetzelfde casino vaak verboden zijn.

Storten in een Online Casino

Wat is de meest gebruikte betalingsmethode?

Internationaal gezien worden credit cards het meest gebruikt. Daarbij zijn ook betalingsmethoden als Skrill, Neteller en Trustly populair. In Nederland wordt iDeal het meest gebruikt. Er zijn dan ook een hoop Nederlandse casino’s die iDeal aanbieden. Bij buitenlandse casino’s kom je iDeal wat minder vaak tegen.

Wat is een betrouwbare betalingsmethode?

De meeste betalingsmethodes die worden aangeboden bij online casino’s zijn betrouwbaar en worden door miljoenen mensen op dagelijkse basis gebruikt. iDeal heeft in Nederland aangetoond enorm betrouwbaar te zijn maar ook Trustly wordt steeds populairder.

Hoe lang duurt het voordat het geld op mijn account staat bij een storting?

Dat hangt af van de gekozen betaalmethode. Meestal zal de casinostorting direct verwerkt worden. Je kunt dan binnen enkele seconden spelen nadat je storting voltooid is. Een bankoverschrijving duurt helaas wel wat langer. Hierbij kan het tot wel vijf werkdagen duren voor het geld zichtbaar is in je online casino account.

Wat is het minimale bedrag dat je kan storten?

Er zijn casino’s die een minimum stortingsbedrag van € 5,00 terwijl er ook casino’s zijn die € 25,00 aanrekenen. Het verschilt dus per casino maar vaak zie je dat het minimumbedrag op € 10,00 ligt.

Zit er een maximum aan een storting per keer/ per dag?

Ja, vaak zijn er dagelijkse limieten en kom je ook een transactielimiet tegen. Dit kun je bovendien ook instellen in je casino account. Behalve de limieten die online casino’s aanhouden, hebben betalingsverwerkers ook hun eigen limieten.

Kan ik bij meerdere casino’s tegelijkertijd een account hebben?

Ja, dat kan zeker. Je kunt accounts hebben bij zoveel online casino’s als je maar wilt. Toch is het aan te raden om voor je een account aanmaakt goed de voorwaarden te lezen. Als je een interessant casino ziet kun je dus gewoon een account aanmaken, zelfs als je al een account hebt bij een ander casino. Let er wel goed op dat meerdere accounts bij hetzelfde casino vaak verboden zijn.

Uitbetalingen in een Online Casino

Wat is de meest gebruikte uitbetalingsmethode?

Om uit te betalen, wordt vaak gekozen voor credit-/debit card transactie of een uitbetaling op een online wallet. Hierbij kun je denken aan Paypal, Neteller en Skrill. Een traditionele bankoverschrijving wordt vaak vermeden vanwege de lange verwerkingstijd. Hierbij kan het tot wel vijf werkdagen duren voor het geld je bankrekening bereikt.

Wat is het minimum bedrag dat je kan laten uitbetalen?

Dit verschilt per casino. Er zijn online casino’s die je al vanaf € 5,00 uitbetalen. Vaak zie je echter een minimum bedrag van € 10,00. Het is mogelijk dat een casino transactiekosten rekent voor transacties onder een bepaald bedrag. Daarom is het belangrijk goed de voorwaarden te controleren.

Wat is het maximale bedrag dat je kan uitbetalen?

Dat hangt af van de gekozen betaalmethode. Meestal zal de casinostorting direct verwerkt worden. Je kunt dan binnen enkele seconden spelen nadat je storting voltooid is. Een bankoverschrijving duurt helaas wel wat langer. Hierbij kan het tot wel vijf werkdagen duren voor het geld zichtbaar is in je online casino account.

Hoe lang duurt het voordat het geld op mijn bankrekening staat?

Als je het geld op je bankrekening wilt ontvangen en je kiest voor een traditionele bankoverschrijving zul je tot vijf werkdagen geduld moeten hebben. Ook rekenen online casino’s vaak een interne verwerkingstijd om je uitbetalingsverzoek goed te keuren. Dit duurt soms tot wel 48 uur. Snellere betalingsmethoden zijn Trustly, Paypal en credit cards, hierbij staat het geld vaak direct na de goedkeuring van het casino op je account.

Zit er een maximum aan een storting per keer/ per dag?

Ja, vaak zijn er dagelijkse limieten en kom je ook een transactielimiet tegen. Dit kun je bovendien ook instellen in je casino account. Behalve de limieten die online casino’s aanhouden, hebben betalingsverwerkers ook hun eigen limieten.

Kan ik bij meerdere casino’s tegelijkertijd een account hebben?

Ja, dat kan zeker. Je kunt accounts hebben bij zoveel online casino’s als je maar wilt. Toch is het aan te raden om voor je een account aanmaakt goed de voorwaarden te lezen. Als je een interessant casino ziet kun je dus gewoon een account aanmaken, zelfs als je al een account hebt bij een ander casino. Let er wel goed op dat meerdere accounts bij hetzelfde casino vaak verboden zijn.

De Nederlandse Kansspelbelasting

Dien ik kansspelbelasting te betalen?

Vanaf 1 oktober 2021 hoef je zelf geen kansspelbelasting te betalen. Elk casino met een Nederlandse vergunning zal de belasting zelf afdragen. Zo ontvang jij je gewonnen bedragen netto. Bij winsten in een casino zonder Nederlandse vergunning dien je wel nog kansspelbelasting te betalen.

Hoe hoog is de kansspelbelasting?

De kansspelbelasting bedraagt 30,1% over het gewonnen bedrag.

Wordt de kansspelbelasting direct ingehouden door het online casino?

Online casino’s met een Nederlandse vergunning dragen vanaf oktober 2021 zelf de kansspelbelasting af aan de Belastingdienst. Dit houdt in dat jouw winsten bij deze casino’s netto zijn. Er wordt dus geen kansspelbelasting ingehouden. Dit is anders voor buitenlandse casino’s zonder vergunning van de Nederlandse Kansspelautoriteit. Deze casino’s dragen geen kansspelbelasting af en geven dit ook niet door aan de Nederlandse belastingdienst. Hierdoor zul je zelf aangifte over het gewonnen bedrag moeten doen en kansspelbelasting betalen.

Hoe lang duurt het voordat het geld op mijn bankrekening staat?

Als je het geld op je bankrekening wilt ontvangen en je kiest voor een traditionele bankoverschrijving zul je tot vijf werkdagen geduld moeten hebben. Ook rekenen online casino’s vaak een interne verwerkingstijd om je uitbetalingsverzoek goed te keuren. Dit duurt soms tot wel 48 uur. Snellere betalingsmethoden zijn Trustly, Paypal en credit cards, hierbij staat het geld vaak direct na de goedkeuring van het casino op je account.

Zit er een maximum aan een storting per keer/ per dag?

Ja, vaak zijn er dagelijkse limieten en kom je ook een transactielimiet tegen. Dit kun je bovendien ook instellen in je casino account. Behalve de limieten die online casino’s aanhouden, hebben betalingsverwerkers ook hun eigen limieten.

Kan ik bij meerdere casino’s tegelijkertijd een account hebben?

Ja, dat kan zeker. Je kunt accounts hebben bij zoveel online casino’s als je maar wilt. Toch is het aan te raden om voor je een account aanmaakt goed de voorwaarden te lezen. Als je een interessant casino ziet kun je dus gewoon een account aanmaken, zelfs als je al een account hebt bij een ander casino. Let er wel goed op dat meerdere accounts bij hetzelfde casino vaak verboden zijn.

Online Casino Bonussen

Ontvang ik altijd een welkomstbonus bij de eerste storting?

Vaak wel maar het hangt er maar net vanaf wat voor bonus het online casino op dat moment aanbiedt. Lees daarom goed de bonusvoorwaarden om te zien waar je recht op hebt. Om de beste bonussen te vinden, kun je onze speciale bonuspagina raadplegen.

Ontvang je een bonus bij alle aangeboden betalingsmethodes?

Nee, helaas sluiten online casino’s soms wel eens een aantal betalingsmethodes uit van bonussen. Vaak zijn dit Skrill en Neteller. Dit heeft ermee te maken dat de casino’s de transactiekosten bij deze betalingen al op zich nemen waardoor ze niet ook nog eens een bonus kunnen geven. De casino’s geven precies aan welke betalingsmethode je wel, of niet kunt gebruiken voor een casino bonus.

Wat zijn rondspeelvoorwaarden?

Rondspeelvoorwaarden geven aan hoe vaak je een bonus, al dan niet aangevuld met je stortingsbedrag, dient in te zetten alvorens je jouw bonus kunt uitbetalen. Dit komt er dus op neer dat je een bonus een aantal keer rond moet spelen. De rondspeelvoorwaarden verschillen per casino en worden aangegeven in de bonusvoorwaarden. Het is daarom zeker aan te raden om deze informatie op te zoeken voordat je een bonus activeert.

Welke bonussen zijn er?

Bonussen zijn er in allerlei soorten. Alleen een welkomstbonus komt al in verschillende soorten. Dit zijn een aantal veelvoorkomende bonussen:

  • (eerste) Stortingsbonus
  • No deposit bonus
  • Freebets (sportweddenschappen)
  • Free spins
  • Reload bonussen
Elke bonus heeft z’n eigen voorwaarden maar zoals je ziet doen casino’s er alles aan om hun (nieuwe) spelers te plezieren.

Zijn er ook bonussen voor bestaande spelers?

Absoluut, bonussen zijn er zeker niet alleen voor nieuwe spelers. Zo zijn er VIP programma’s waarbij bestaande spelers rijkelijk beloond worden met gratis spins en bijvoorbeeld stortingsbonussen. Ook reload bonussen komen vaak voor. Dit betekent dat je wordt beloond met een bonus als je je account opnieuw aanvult.

Kan ik een bonus ook weigeren?

Ja dat is mogelijk, soms zijn de voorwaarden van een bonus niet zo heel voordelig en doe je er goed aan gewoon de bonus niet te activeren. Je kunt dit in je account regelen. Als je vragen hebt over hoe je je bonus kunt weigeren / niet activeren kun je altijd bij de klantenservice van het online casino terecht.

Je Online Casino Account verifiëren

Waarom moet mijn account geverifieerd worden?

Er zijn verschillende redenen waarom online goksites je persoonsgegevens willen controleren. Het casino is dit bovendien verplicht. De verificatie is onderdeel van het Know Your Customer proces. Het verifiëren van je account doet het casino ook om bijvoorbeeld witwassen en identiteitsfraude te voorkomen. Ook is het casino verplicht om te controleren of je speelgerechtigd bent. Een fysiek casino kom je ook niet binnen zonder legitimatiebewijs. De verificatie draagt ook bij aan je eigen veiligheid. De online casino’s zorgen er zo voor dat het geld wel naar de juiste persoon en bankrekening gaan.

Welke documenten dien ik op te sturen om mijn account te verifiëren?

Om je account te verifiëren vragen casino’s vaak de volgende documenten op:

  • Kopie legitimatiebewijs
  • Kopie van een elektriciteitsrekening, telefoonfactuur etc als adresbewijs
  • Kopie bankafschrift/bankpas

Is het veilig om mijn documenten op te sturen?

Ja de casino’s met een gerespecteerde kansspelvergunning zoals van de MGA, UKGC en de Nederlandse Kansspelautoriteit zijn verplicht deze informatie op te vragen en er goed voor te zorgen dat de documenten alleen gebruikt worden voor de juiste doeleinden. Na de verificatie dient de informatie beveiligd opgeslagen te worden en wordt het dossier versleuteld. Het casino is verplicht om er alles aan te doen dat je privacy gewaarborgd blijft.

Wanneer vindt de verificatie plaats?

Bij veel casino’s wordt de ingestuurde informatie manueel gecontroleerd. Het hangt er dus maar net vanaf wanneer een klantenservice medewerker tijd heeft om je dossier te verifiëren. Toch zal het vaak op dezelfde werkdag of de dag nadien zijn dat de verificatie plaatsvindt.

Hoe lang duurt het voordat mijn account geverifieerd is?

De gemiddelde tijd dat het duurt voordat je account geverifieerd is, bedraagt zo’n 48 uur. Vaak is dit zelfs al wat eerder. Zeker als er gebruikt wordt gemaakt van iDin of Trustly kan het verificatieproces een stuk sneller verlopen.

Kan ik een bonus ook weigeren?

Ja dat is mogelijk, soms zijn de voorwaarden van een bonus niet zo heel voordelig en doe je er goed aan gewoon de bonus niet te activeren. Je kunt dit in je account regelen. Als je vragen hebt over hoe je je bonus kunt weigeren / niet activeren kun je altijd bij de klantenservice van het online casino terecht.

Verantwoord spelen in de casino’s

Is het bij elk casino mogelijk om stortingslimieten in te stellen?

Ja, tenminste bij de casino’s die legaal in Nederland en Europa opereren wel. Dat is namelijk verplicht. Online casino’s moeten je de tools geven om gokverslaving tegen te gaan. Stortingslimieten horen daar ook bij en daarom dat het casino verplicht is om je toe te staan stortingslimieten in te stellen

Kan ik mijn account voor een tijdelijke periode sluiten?

Ja dat is mogelijk, je kunt je account voor een bepaalde tijd bevriezen. Dit kun je soms direct via je accountinstellingen regelen. Let er goed op dat zo’n bevriezingsperiode direct ingaat en dat je dit vervolgens niet gelijk ongedaan kunt maken.

Kan ik mijn account ook voorgoed laten sluiten?

Ja je kunt zeker je casino account laten sluiten. Vaak heb je hier de hulp van de klantenservice voor nodig en ben je niet in staat het direct via je accountinstellingen te regelen. Het casino is verplicht hier gehoor aan te geven. Vergeet overigens niet om ook te vragen dat je persoonlijke gegevens verwijderd worden. Wel kan het even duren voor je account voorgoed gesloten wordt.

Hoe weet je dat je verantwoord kan spelen in een online casino?

Elke casino heeft wel een pagina met “speel verantwoord” of “play responsibly” Hiertoe zijn ze ook verplicht door de Nederlandse Kansspelautoriteit. Ook de online casino’s die in Europa opereren, zijn verplicht spelers te informeren over verantwoord spelen binnen het casino. Zo dient elke casino verslaving tegen te gaan, kun je je account bevriezen en ben je in staat om stortingslimieten in te stellen

Hoe lang duurt het voordat mijn account geverifieerd is?

De gemiddelde tijd dat het duurt voordat je account geverifieerd is, bedraagt zo’n 48 uur. Vaak is dit zelfs al wat eerder. Zeker als er gebruikt wordt gemaakt van iDin of Trustly kan het verificatieproces een stuk sneller verlopen.

Kan ik een bonus ook weigeren?

Ja dat is mogelijk, soms zijn de voorwaarden van een bonus niet zo heel voordelig en doe je er goed aan gewoon de bonus niet te activeren. Je kunt dit in je account regelen. Als je vragen hebt over hoe je je bonus kunt weigeren / niet activeren kun je altijd bij de klantenservice van het online casino terecht.

Verschil Online Casino vs Fysiek Casino

Wat zijn de grootste verschillen tussen Online & Fysiek casino?

Het grootste verschil tussen een online casino en een fysiek casino is dat je bij een online casino geen vestiging hebt die je kunt bezoeken. Het online casino heeft een website en/of mobiele app maar geen fysieke locatie waar je binnen kunt stappen. Ook zie je dat er bij online casino’s veel meer keuze is qua spellen. Fysieke casino’s hebben een beperkte ruimte waar alle spellen geplaatst worden, online casino hebben dat natuurlijk niet. De concurrentie bij online casino’s in Nederland is een stuk groter dan bij fysieke casino’s, daarom vind je ook veel meer bonussen bij online casino’s dan in fysieke casino’s.

Waar zijn mijn winkansen het grootst?

Het is algemeent bekend dat online slots een beter uitbetalingspercentage hebben dan de gokkasten in een fysiek casino of speelhal. Dit is ook het geval bij andere casino spellen. Buiten een groter aanbod zie je dus ook een beter uitbetalingspercentage bij online casino’s.

Zit er verschil in het betalen van kansspelbelasting?

Spelen in een fysiek casino in Nederland betekent dat je je winst netto pakt. Je hoeft hier geen kansspelbelasting over te betalen. Dit doet het casino namelijk door middel van het afdragen van Kansspelheffing. Win jij € 10.000 dan wordt hier niets van ingehouden. Bij een online casino met een vergunning van de Nederlandse Kansspelautoriteit zal dit er exact hetzelfde aan toe gaan. Winsten bij buitenlandse casino’s zijn wel onderhevig aan kansspelbelasting. Dit betekent dat je zelf aangifte moet doen van het gewonnen bedrag en er 30,1% kansspelbelasting betaald moet worden. Tussen Nederlandse fysieke casino’s en online casino’s is er dus geen verschil

Hoe weet je dat je verantwoord kan spelen in een online casino?

Elke casino heeft wel een pagina met “speel verantwoord” of “play responsibly” Hiertoe zijn ze ook verplicht door de Nederlandse Kansspelautoriteit. Ook de online casino’s die in Europa opereren, zijn verplicht spelers te informeren over verantwoord spelen binnen het casino. Zo dient elke casino verslaving tegen te gaan, kun je je account bevriezen en ben je in staat om stortingslimieten in te stellen

Hoe lang duurt het voordat mijn account geverifieerd is?

De gemiddelde tijd dat het duurt voordat je account geverifieerd is, bedraagt zo’n 48 uur. Vaak is dit zelfs al wat eerder. Zeker als er gebruikt wordt gemaakt van iDin of Trustly kan het verificatieproces een stuk sneller verlopen.

Kan ik een bonus ook weigeren?

Ja dat is mogelijk, soms zijn de voorwaarden van een bonus niet zo heel voordelig en doe je er goed aan gewoon de bonus niet te activeren. Je kunt dit in je account regelen. Als je vragen hebt over hoe je je bonus kunt weigeren / niet activeren kun je altijd bij de klantenservice van het online casino terecht.

Vergunningen Voor Online Casino’s in Nederland

Hoe kan je zien dat het casino in bezit is van de juiste vergunning?

Op de website van het online casino zul je zien welke vergunning het casino heeft. Dit kun je ook nagaan op de website van de betreffende kansspelautoriteit. Zie je bijvoorbeeld dat het online casino een vergunning heeft van de MGA, dan kun je dit controleren op de website van de Malta Gaming Authority. Zo weet je zeker dat de vergunning daadwerkelijk is afgegeven en nog steeds actief is.

Zijn de vergunningen die uitgegeven worden in het buitenland betrouwbaar?

Er zijn een aantal kansspelautoriteiten die een zeer goede reputatie hebben. Deze geven vergunningen alleen af als alles bij het online casino goed geregeld is. Dit zijn de vergunningen van de Malta Gaming Authority en de UK Gambling Commission. Veel strenger dan deze commissies kom je ze niet tegen. Zie je dat het online casino zo’n vergunning heeft, dan weet je dus dat het casino goed gecontroleerd wordt. Andere vergunningen van andere landen zijn nog steeds betrouwbaar maar daar worden wel minder strenge controle uitgevoerd.

Waar moet een casino aan voldoen dat het een vergunning krijgt?

Om een casino vergunning aan te vragen, dien je een aantal zaken aan te leveren. Zo wordt je verwacht verslaving tegen te gaan en de spelers meerdere mogelijkheden te geven om zich (tijdelijk) uit te sluiten. Ook moet het casino in Nederland aantonen dat er een financiële garantstelling is van € 850.000 en kost het in ieder geval € 45.000 om een casino vergunning aan te vragen. Uiteraard worden ook de spellen en procedures uitvoerig gecontroleerd. Zo wordt de Random Number Generator goed onder de loep genomen om ervoor te zorgen dat de spellen eerlijk verlopen, hetzelfde geldt voor de uitbetalingsprocessen en voorwaarden. Als aan alle eisen van de betreffende kansspelcommissie wordt voldaan, zal een online casino de felbegeerde vergunning ontvangen.

Hoe weet je dat je verantwoord kan spelen in een online casino?

Elke casino heeft wel een pagina met “speel verantwoord” of “play responsibly” Hiertoe zijn ze ook verplicht door de Nederlandse Kansspelautoriteit. Ook de online casino’s die in Europa opereren, zijn verplicht spelers te informeren over verantwoord spelen binnen het casino. Zo dient elke casino verslaving tegen te gaan, kun je je account bevriezen en ben je in staat om stortingslimieten in te stellen

Hoe lang duurt het voordat mijn account geverifieerd is?

De gemiddelde tijd dat het duurt voordat je account geverifieerd is, bedraagt zo’n 48 uur. Vaak is dit zelfs al wat eerder. Zeker als er gebruikt wordt gemaakt van iDin of Trustly kan het verificatieproces een stuk sneller verlopen.

Kan ik een bonus ook weigeren?

Ja dat is mogelijk, soms zijn de voorwaarden van een bonus niet zo heel voordelig en doe je er goed aan gewoon de bonus niet te activeren. Je kunt dit in je account regelen. Als je vragen hebt over hoe je je bonus kunt weigeren / niet activeren kun je altijd bij de klantenservice van het online casino terecht.

Klantenservice van Online Casino

Hoe kan ik het casino bereiken?

Elk online casino heeft wel een helpcentrum of klantenservice pagina op de website vermeld staan. Hier zul je de contactmogelijkheden vinden. Vaak is er een live chat aanwezig en heeft de website een contactformulier waar je vragen kan stellen, De contactmogelijkheden verschillen per casino. In sommige gevallen heb je de mogelijkheid een casino te bellen of zelfs via WhatsApp of social media een bericht te sturen.

Is de klantenservice 24 uur bereikbaar?

Steeds meer casino’s werken met een 24-uurs klantenservice maar nog lang niet elk online casino zorgt ervoor dat de klantendienst dag en nacht beschikbaar is. Per casino zijn er dus andere openingstijden voor de klantenservice.

Welke talen spreken de medewerkers van de klantenservice?

Het is te hopen dat je in de Nederlandse online casino’s een Nederlandstalige klantenservice vindt. Bij Europese en andere buitenlandse casino’s is dit vaak niet het geval. Engels is meestal de voertaal, ook kun je bij een aantal casino’s in het Duits en Frans terecht als je deze talen machtig bent.

Voor welke vragen kan ik terecht bij de klantenservice?

Je kunt allerlei vragen stellen aan de klantenservice van een online casino. Dit kunnen vragen over je account zijn, stortingsmogelijkheden en natuurlijk bonus informatie. Vaak wordt er in de FAQ (veelgestelde vragen) al antwoord gegeven op de meest voorkomende vragen, staat je antwoord er hier echter niet tussen, dan kun je deze ook gewoon aan de klantenservice stellen.

Wat kan je doen als je klachten hebt over het casino?

Elk casino heeft een klachtenprocedure. Deze begint meestal bij de klantenservice, Heb je echter het gevoel dat je niet (correct) geholpen wordt dan kun je contact opnemen met de verstrekker van de kansspelvergunning. Het is belangrijk je klacht goed te onderbouwen en ook zeker het licentienummer van het online casino te vermelden. Kijk ook eens of er andere spelers zijn met dezelfde klachten. Dit zie je vaak terug in forums en bijvoorbeeld recensies. Vaak sta je er niet alleen voor.

Kan ik een bonus ook weigeren?

Ja dat is mogelijk, soms zijn de voorwaarden van een bonus niet zo heel voordelig en doe je er goed aan gewoon de bonus niet te activeren. Je kunt dit in je account regelen. Als je vragen hebt over hoe je je bonus kunt weigeren / niet activeren kun je altijd bij de klantenservice van het online casino terecht.

VIP speler

Wanneer wordt je een VIP speler?

VIP Spelers zijn spelers die langere tijd bij hetzelfde casino spelen. Vaak word je automatisch lid van het VIP Programma maar stijg je in niveau naarmate je meer inzet. De niveaus hebben meestal maandelijkse limieten. Zet je dus in een maand meer dan het minimum bedrag in voor een bepaald niveau, dan kom je in dat niveau terecht. Hoe hoger het niveau hoe meer voordelen je krijgt. De voorwaarden van een VIP Programma zie je terug bij het online casino.

Bieden alle casino een VIP-programma aan?

Nee, hoewel VIP programma’s voor spelers erg interessant zijn, biedt niet elk casino een VIP Programma of loyalty programma aan. Ben je op zoek naar het casino met het beste VIP programma, bekijk dan eens ons overzicht met beste loyalty programma’s.

Wat zijn de voordelen als ik een VIP speler ben?

Elk casino heeft z’n eigen voordelen en voorwaarden bij VIP programma’s. Vaak zie je een verhoogde stortingsbonus, meer gratis spins en cashbacks. Ook zijn er casino’s die speciale toernooien houden voor bepaalde levels van een VIP Programma waarbij je telkens meer kunt winnen.

Zitten er kosten aan verbonden om een VIP te worden/zijn?

Nee, VIP programma’s zijn gratis. Dat wil zeggen dat een online casino je niet zal vragen een bepaald bedrag te betalen om VIP te worden. Wel dien je je te kwalificeren om VIP te worden. Dat doe je door elke maand een bepaald minimum bedrag in te zetten. Hoe meer je speelt hoe hoger je VIP status wordt. Helemaal gratis is een VIP programma dus niet, Als je niet inzet bij een online casino kun je namelijk ook geen VIP worden.

Wat kan je doen als je klachten hebt over het casino?

Elk casino heeft een klachtenprocedure. Deze begint meestal bij de klantenservice, Heb je echter het gevoel dat je niet (correct) geholpen wordt dan kun je contact opnemen met de verstrekker van de kansspelvergunning. Het is belangrijk je klacht goed te onderbouwen en ook zeker het licentienummer van het online casino te vermelden. Kijk ook eens of er andere spelers zijn met dezelfde klachten. Dit zie je vaak terug in forums en bijvoorbeeld recensies. Vaak sta je er niet alleen voor.

Kan ik een bonus ook weigeren?

Ja dat is mogelijk, soms zijn de voorwaarden van een bonus niet zo heel voordelig en doe je er goed aan gewoon de bonus niet te activeren. Je kunt dit in je account regelen. Als je vragen hebt over hoe je je bonus kunt weigeren / niet activeren kun je altijd bij de klantenservice van het online casino terecht.

 

Kees de Haan
Kees de Haan

Kees de Haan heeft niet alleen diepgaande kennis van de complexe mechanismen achter gokspellen, maar ook een scherp inzicht in de menselijke psyche die deze spellen aantrekkelijk maakt. Met jarenlange ervaring in zowel fysieke casino's als de virtuele gokomgeving, heeft hij een schat aan avonturen en anekdotes verzameld die de spanning en opwinding van het spel tot leven brengen. Als auteur voor CasinoSite.nl heeft Kees talloze lezers geboeid met zijn meeslepende verhalen over opmerkelijke winsten, strategische meesterzetten en de emotionele achtbaan van overwinningen en verliezen. Maar Kees is meer dan alleen een gids in de wereld van gokken; hij is ook een levensgenieter pur sang. Buiten het casino vind je hem vaak in gezelschap van zijn trouwe viervoeter, genietend van lange wandelingen in de natuur en de rustgevende stilte van de bossen.