Als online casino speler is het van essentieel belang dat je ergens met je vragen terecht kunt als je vragen of problemen hebt. Een goede klantenservice is daarom essentieel voor elk online casino. Natuurlijk zou het geweldig zijn als je bij elk casino 24/7 je vragen in het Nederlands kunt stellen op de manier die jou het best ligt. Toch is dat zeker niet altijd het geval. Op deze pagina lees je over de verschillende aspecten die je bij een online casino tegenkomt. Ook zie je wat een klantenservice goed maakt en wat je precies kunt doen als je klachten hebt
Klantenservice online casino
Behalve het spelaanbod en veel betalingsmogelijkheden, is de klantenservice een onderdeel van een online casino waar het verschil gemaakt kan worden. De klantenservice wordt nogal snel onderschat. De meest gelezen onderdelen van een online casino review gaan vaak uit naar het spelaanbod, stortingsmogelijkheden en uitbetalingssnelheid. Informatie over de klantendienst van een online casino wordt vaak pas gelezen als je de klantenservice nodig hebt. Als je een vraag hebt of met een probleem zit dus. Dan kan het wel eens te laat zijn.
De klantenservice is er om je te helpen, maar elk casino doet dat op zijn eigen manier. Wat de beste manier is hangt van je eigen voorkeuren af. Hieronder zie je in elke geval welke mogelijkheden er zijn om een klantenservice te bereiken en wat je kunt verwachten als je een klantenservice medewerker spreekt.
Wat doet de klantenservice van een online casino?
De naam klantenservice verklapt het natuurlijk al, maar toch wordt er nog vaak gevraagd wat een klantenservice allemaal doet. Het is een dienst van een online casino die vragen en problemen oplost. Zo kun je hier terecht met vragen over storten, uitbetalen en bonussen.
Over het algemeen fungeert de klantenservice als een informatiecentrum. De medewerkers geven allerlei soorten hulp en uitleg aan spelers bij alles wat ze moeilijk of verwarrend vinden.
De meeste online casino’s bieden verschillende bonussen en promoties met elk hun eigen voorwaarden. Voor spelers kunnen deze voorwaarden soms onduidelijk en dat is het moment dat de klantenservice wordt aangesproken. Het is dan de taak van de klantenservice medewerker om de bonusvoorwaarden uit te spitten en deze informatie in duidelijke taal uit te leggen aan de speler.
Andere informatie zoals stortingen en opnames procedures wordt ook aangeboden door de klantenservice. Vaak vind je deze informatie op de F.A.Q. pagina waar de meest gestelde vragen worden beantwoord. Staat je antwoord er niet tussen of wil je meer informatie over jouw specifieke situatie? Dan is het wel zo makkelijk dat je je vraag aan een klantenservice medewerker kunt stellen.
Meest voorkomende vragen & problemen
Omdat procedures bij online casino’s steeds anders zijn, maar er ook heel veel gelijkenissen zijn, is het niet zo moeilijk om een lijst te maken van de meest voorkomende vragen en problemen binnen de online casino wereld. De onderwerpen met de meeste vragen voor de klantenservice zijn:
- Account
- Storten
- Uitbetalen
- Bonussen
- Verificatie
- Speluitleg
- Verantwoord spelen
Per onderdeel zul je hieronder een aantal vragen en problemen tegenkomen die vaak voorkomen bij online casino’s en waar de klantenservice je verder mee kan helpen.
Account
De eerste stap om voor echt geld bij een online casino te spelen is een account aanmaken.
De casino’s maken het registratieproces natuurlijk zo gemakkelijk mogelijk maar toch is het mogelijk dat een registratie niet lukt.
Soms is het nodig om je account te bevestigen maar krijg je geen email, of is je email al in gebruik.
Andere vragen of problemen zijn het vergeten van een wachtwoord en bijvoorbeeld aanpassen van persoonlijke gegevens.
Storten
Een goed online casino zorgt voor veel verschillende stortingsmogelijkheden. dat zorgt voor flexibiliteit. Het is natuurlijk fijn om te storten via je favoriete betalingsmethode. Wel is het zo dat elke betalingsmethode weer even anders werkt. Er kunnen andere limieten zijn, transactiekosten kunnen verschillen en natuurlijk ook de verwerkingstijden variëren.
Zeker als je niet zo vaak bij een online casino speelt, lijkt het storten soms best wel even spannend. De klantenservice van het online casino zal die spanning wegnemen en zorgen dat je met een gerust hart kunt storten. Veel informatie over storten staat meestal ook op de F.A.Q. pagina vermeld.
Uitbetalen
Vragen over uitbetalen staan met stip op nummer 1 bij de klantenservice. De klantendienst wordt vaak overladen met vragen als “Waar blijft mijn geld?” of “Hoe lang duurt het uitbetalen?” Een andere vraag die vaak voorbij komt is “waarom hebben jullie twee dagen nodig om een uitbetaling goed te keuren?”. Hoewel het natuurlijk nooit fijn is om te wachten, wordt deze informatie vaak al gedeeld op verschillende plaatsen op de casino website. Een uitbetaling wil je zo snel mogelijk ontvangen en vandaar dat deze vragen zo vaak voorkomen. Andere vragen gaan net als bij het storten over transactiekosten of specifieke uitbetalingsopties.
Bonussen
Wie wilt er nu niet een lekkere bonus binnenkoppen als nieuwe speler bij een online casino? Ook als loyale speler zijn bonussen altijd welkom. Wat veel mensen echter vergeten is dat bonussen komen met speciale voorwaarden. Het is dan ook niet mogelijk om een ontvangen bonus direct uit te betalen.
De vragen over bonussen gaan met name over hoe vaak een bonusbedrag rondgespeeld moet worden, hoe hoog het maximale bonusbedrag is en waarom een bonus niet ontvangen is. Sommige online casino’s laten je bonussen claimen door een mail te sturen naar de klantenservice. Veel verschillende bonussen + een hoop voorwaarden = enorm veel vragen voor de klantenservice.
Verificatie
Bij je online casino registratie wordt je gevraagd je persoonlijke gegevens in te vullen. Deze gegevens worden gecontroleerd tijdens het verificatieproces. Hierbij zal de klantenservice documenten opvragen om je identiteit vast te stellen. Het verifiëren kan ook met iDin, hiermee worden er al een hoop vragen weggenomen en is het verificatieproces ook korter. Met name de verificatie voordat er uitbetaald wordt zorgt voor een hoop vragen en irritatie.
Speluitleg
Als je niet begrijpt hoe een spel werkt, kun je natuurlijk op Youtube kijken naar een video waarin het spel gespeeld wordt of de uitleg binnen het spel lezen. Een andere mogelijkheid is om de klantenservice te vragen wat de regels precies zijn. Denk je dat een uitbetaling niet klopt, mis je een winlijn op een slot of vraag je je af waarom je geen bonusspel krijgt?
De klantenservice staat voor je klaar om al je vragen te beantwoorden. DIt zijn overigens wel vragen waar je gelijk antwoord bij wilt hebben, een live chat is dan een goede optie als dit door het online casino wordt aangeboden.
Verantwoord spelen
Dit is een heel belangrijk onderdeel voor online casino’s, zeker in Nederland. De Kansspelautoriteit vereist namelijk dat gokverslaving tegengegaan wordt door het casino. Dat betekent dat online casino’s bijvoorbeeld stortingslimieten en inzetlimieten, maar ook afkoeling periodes of totaal uitsluiting aan moeten bieden.
De klantendienst kan direct zulke limieten instellen, een afkoelingsperiode activeren en een speler uitsluiten. Daarnaast dient de klantenservice altijd informatie over verslavingspreventie te delen als daar behoefte toe is.
Hoe is de klantenservice van een online casino te bereiken?
Zit je met een vraag en wil je snel geholpen worden? Dat is het wel zo makkelijk dat je een de klantenservice goed kunt bereiken. Vaak biedt een online casino meerdere mogelijkheden om een klantenservice te bereiken. Hieronder zie je wat de meest voorkomende contactmogelijkheden
Online chat support
Een favoriet voor veel spelers. Online chat support wordt ook wel live chat genoemd. Het grote voordeel is dat je rechtstreeks in contact staat met de klantendienst. Hoewel er een enkele keer gebruik wordt gemaakt van chatbots, spreek je meestal met een klantenservice medewerker. De meeste live chats worden binnen enkele minuten beantwoord. Zo hoef je niet lang te wachten op een antwoord en zal je probleem vrijwel direct worden opgelost. Er zijn al casino’s die 24/7 live chats aanbieden.
E-mail
Contact via e-mail wordt bij de meeste online casino’s aangeboden. Zeker als je vraag niet al te dringend is, is het vaak handig om even een e-mail te sturen. Hierbij kun je ook gelijk een bijlage toevoegen als dat noodzakelijk is. In vergelijking met een live chat is de reactietijd op een e-mail wel een stuk langzamer. Er gaat al snel een paar uur voorbij voordat je antwoord krijgt. Er zijn zelfs online casino’s die aangeven dat een e-mail tussen de 24 en 48 uur beantwoord wordt.
Telefonisch
Het is nog wel eens mogelijk om telefonisch contact op te nemen met een klantenservice. Het komt niet meer zo heel vaak voor, live chat neemt de rol van de telefoon vaak over. Als je een klantenservice wilt bellen, kijk dan eerst goed naar het nummer. Je telefoonprovider kan namelijk extra kosten in rekening brengen voor internationaal bellen.
Een nadeel van bellen is, dat als je bewijsmateriaal (stortingsbewijs, kopie factuur) op moet sturen, je dit apart dient te doen. Online chat support laat je dit in een handeling doen, hetzelfde geldt als je per e-mail contact opneemt. Naast de eventuele kosten, dien je ook rekening te houden met openingstijden.
Contactformulier
Een contactformulier bespaart je de moeite om naar je Gmail te gaan of Outlook te openen. Je vult je contactgegevens in, selecteert een categorie waar je vraag in past en schrijft wat je wilt schrijven. Na het klikken op verzenden zal het online casino contact met je opnemen via de door jou aangegeven methode. Voor contactformulieren kun je dezelfde verwerkingstijd aanhouden als bij vragen per e-mail. Je hebt meestal ook de mogelijkheid om bestanden te uploaden als dat nodig is.
Whatsapp
Whatsapp is ideaal voor het corresponderen met bedrijven. Je hoeft bijvoorbeeld niet achter je pc te blijven zitten zoals bij een live chat wel het geval is. Whatsapp werkt snel, geeft je de mogelijkheid om foto’s of bestanden te uploaden en je bent al vertrouwd met het gebruik ervan. Bovendien is Whatsapp volledig gratis. Net als met live chats geldt hier dat een casino specifieke openingstijden heeft, deze worden op de website van het online casino aangegeven. De reactietijd is (mede door het gebruik van chatbots) zeer kort.
Welke service kan je verwachten?
Een online casino heeft als doel natuurlijk dat er zoveel mogelijk ingezet wordt door zowel nieuwe als bestaande spelers. Daarom zijn happy customers goud waard. Je merkt dan ook bij vele online casino’s dat er goede service verleend wordt. Snelle, antwoorden en supervriendelijke medewerkers die je maar wat graag verder willen helpen. Er zijn ook casino’s die medewerkers trainen om VIP klanten te helpen, als VIP krijg je dan extra aandacht, betere promoties en wordt je sneller geholpen. Je wordt natuurlijk pas VIP zodra je meer inzet.
Over het algemeen kun je stellen dat klantenservice mederwerkers alles in hun macht zullen doen om jou zo goed mogelijk te helpen. Dat betekent niet dat ze altijd maar een extra bonus kunnen geven of je verificatieverzoek bovenop de stapel zullen leggen.
Er zijn procedures binnen de online casino’s waar niet vanaf gestapt kan worden.
Met welke vragen kan je terecht bij de klantenservice?
Je kunt letterlijk met elke vraag terecht bij de klantenservice van een online casino. Als je ergens over twijfelt of niet begrijpt hoe iets werkt, aarzel dan niet om de klantenservice aan te spreken. De vragen die het meest gesteld worden bij de klantenservice gaan over uitbetalen, storten en bonusvoorwaarden. Als je vragen over verantwoord spelen, je account, of je account hebt, kun je die ook stellen aan de klantenservice stellen. Domme vragen bestaan niet wordt er wel eens gezegd. Schroom je dan ook niet om de klantenservice te benaderen zodra je met een vraag of probleem zit.
Kan je ook een klacht indienen bij de klantenservice?
Hoewel veel mensen geloven dat een klantenservice er alleen is om vragen te beantwoorden en problemen op te lossen, kun je ook prima een klacht indienen bij de klantenservice. De klantenservice medewerker zal zich over je klacht buigen en terugkomen met een zo goed mogelijk antwoord. Er is meestal een aparte klachtenafdeling binnen het online casino. Zoals je eerder al hebt kunnen lezen worden klantenservice medewerkers erop getraind om je zo goed mogelijk te helpen.
Heb je het gevoel dat je klacht niet behandeld wordt of niet naar tevredenheid is afgehandeld? Dan kun je altijd terecht bij de Kansspelautoriteit die de casino vergunning heeft afgegeven. Dit gaan dan wel om serieuze klachten en niet over een te lange wachttijd op de live chat.
Openingstijden klantenservice
Ruime openingstijden zorgen ervoor dat je je vragen op elk moment van de dag kunt stellen. Er zijn geen standaard openingstijden, elk casino bepaalt zelf wanneer ze open zijn. Sommige casino’s houden kantoortijden aan, vaak zie je toch ook dat je tot ‘s avonds laat wel bij een online casino terecht kunt. De piekuren bij het online casino zijn namelijk vaak in de avonduren.
Ben je benieuwd naar de openingstijden van de klantenservice van een online casino? Kijk dan eens op de casino website zelf. Veel gemakkelijker is het nog om op deze website de casino review erbij te pakken. Daar staan behalve de klantenservice openingstijden, ook andere voor- en nadelen in beschreven van het online casino.
FAQ
Wat is de snelste manier om de klantenservice van een online casino te bereiken?
Als er live chat of Whatsapp wordt aangeboden bij een online casino, is dat de snelste manier om de klantenservice te bereiken. Reacties op een email duren vaak enkele uren. Als er een telefoonnummer beschikbaar is, is bellen ook een goede mogelijkheid.
Is een klantenservice 24 uur per dag geopend?
Dat hangt van het casino af. Er zijn online casino’s waarvan de klantenservice 24/7 geopend is. Op de website van het casino en de reviews op deze website kom je de openingstijden van de klantenservice tegen.
Kan de klantenservice mijn account bevriezen?
Als je je account (tijdelijk) wilt bevriezen, kan dit door de klantenservice gedaan worden. Een online casino mag dit overigens niet weigeren. Zij zullen dus te allen tijde je account kunnen en moeten bevriezen.
Hoe dien je een klacht in bij een online casino?
De eerste plek om een klacht in te dienen bij een online casino is de klantenservice. Leg goed uit wat je klacht is en waar deze op gebaseerd is. Vervolgens zal het casino je klacht in behandeling nemen. Als je het gevoel hebt dat je klant niet (correct) behandeld is, kun je met je vraag naar de vergunningverstrekker stappen. Zorg er in ieder geval dat je alles goed bijhoudt zodat je een logboek hebt waar je op terug kunt vallen.
Kan de klantenservice mijn winst eerder uitbetalen?
Veel van de vragen en klachten bij een online casino gaan over de snelheid van het uitbetalen. Een klantenservice medewerker zal vaak niet in staat zijn het proces voor jou wat te versnellen. De uitbetalingsprocedure is een vast proces en vaak zijn er meerdere spelers die wachten op een uitbetaling. Heb je het gevoel dat je uitbetaling langer duurt dan wordt aangegeven, neem dan zeker contact op om te controleren wat er aan de hand is.
Is de klantenservice in het Nederlands bereikbaar?
Dat hangt er vanaf. Grote internationale casino’s hebben vaak een Engelstalige klantenservice voor meerdere landen. Als een online casino kiest voor een Nederlandstalige klantenservice is dat een beslissing die ze zelf maken. Er zijn wel al online casino’s te vinden in Nederland en België waarbij de klantenservice Nederlands spreekt. Er zijn dus zeker wel Nederlandstalige casino’s te vinden.
JackieBrownBetting Expert
Klantenservice
Contents